Jak nawiązywać znajomości w pracy?

Artykuł w katerogii:Dodany dnia:

Każda osoba, która wyjeżdża za granicę chce, aby praca w Anglii od zaraz była przyjemna. Wykonywanie obowiązków w miłej atmosferze jest bardzo ważne. Agencja pośrednictwa pracy stwarza nam możliwość jej podjęcia, ale nie sprawi, że od razu wszyscy będą nas witać – w nowym miejscu – bukietem róż i czekoladkami. Sporo zależy nie tylko od nas samych, ale także od współpracowników, z którymi na co dzień wykonujemy określone zadania. Jeśli Ty też zastanawiasz się, jak odpowiednio nawiązywać kontakty z nowo poznanymi osobami, to przeczytaj poniższy tekst, w którym udzielamy kilku pomocnych rad.

Czym jest small talk?

Dla wielu osób nawiązywanie znajomości nie jest łatwą sprawą. Wynika to z kilku czynników. Niektórzy są nieśmiali, a inni nie mają pomysłu, o czym rozmawiać z nowo poznanymi kolegami z pracy. W tym miejscu warto wspomnieć o small talk. Co kryje się za tym tajemniczym stwierdzeniem? Otóż small talk to rozmowa na niezobowiązujące tematy, która pozwala przełamać pierwsze lody. Jest to szczególnie ważne, kiedy poznajemy nowe osoby i chcemy z nimi złapać jakąkolwiek nić porozumienia. Niektórzy postrzegają small talk jako rozmowę o niczym, ale szczególnie w krajach anglojęzycznych jest to ważna kwestia i nie wolno jej bagatelizować. Jakie tematy powinno się poruszać? Głównie są to kwestie związane z aktualną pogodą, jedzeniem czy ciekawymi wydarzeniami sportowymi. Jakich zagadnień należy unikać? Jeśli korzystasz ze small talk, to nie możesz rozmawiać o polityce, religii, kwestiach światopoglądowych czy pieniądzach. Pamiętaj, że do końca nie znasz nowo poznanej osoby i nie masz pojęcia, jakie ma zdanie na dane tematy. Aby jej czymś mimowolnie nie urazić postaw na neutralne zagadnienia. Jeśli rozpoczniesz nawiązywanie znajomości od wpadki, to raczej ciężko będzie Ci się z tą osobą zaprzyjaźnić, a na pewno ten proces znacznie się wydłuży.

Znajomi w pracy - czy warto?

Zdecydowanie tak. Praca w Anglii od zaraz – szczególnie dla nowych osób – to duże wyzwanie. Chyba każdy się z tym zgodzi. Agencja pośrednictwa pracy może nam pomóc w znalezieniu danego zajęcia, ale też nie zrobi za nas wszystkiego. Każdy z nas chciałby, aby atmosfera w nowym miejscu wykonywania codziennych obowiązków była jak najlepsza. Chyba nie ma osoby, która lubi chodzić do pracy, w której nikt się ze sobą nie koleguje. Poza tym, nowi znajomi mogą pomóc znacznie szybciej zaaklimatyzować się w danym otoczeniu. Nie da się też ukryć, że koledzy i koleżanki z pracy na pewno wyciągną do Ciebie pomocną rękę w czasie trudnych momentów. Warto dodać, że dobrze jest mieć z kim spędzić wolny czas. Szczególnie tyczy się to osób, które są w nowym kraju zupełnie same. W związku z tym, nawiązywanie znajomości to bardzo ważna kwestia. Tak naprawdę każda osoba za granicą powinna się postarać, aby mieć chociaż kilka zaufanych osób.

O czym rozmawiać po pracy?

Niewątpliwie, innym bardzo dobrym sposobem na nawiązywanie znajomości są też wspólne wyjścia po pracy. Szczególnie jest to istotne dla nowych osób, które w pubie czy restauracji mogą zaskarbić sobie sympatię nowo poznanych znajomych z pracy. W takich miejscach warto unikać tematów związanych z codziennie wykonywanymi zadaniami. Każdy chce, chociaż na chwilę, zapomnieć o swoich obowiązkach, dlatego jeśli chcesz inicjować rozmowę, to staraj się wybierać tematy luźne i neutralne. Dobrze byłoby, aby większość zgromadzonych mogła się na nie wypowiedzieć. Przykład? Spokojnie możesz zapytać się nowych kolegów i koleżanki o jakiś dobry film, który chciałabyś w wolnej chwili obejrzeć. Dasz się w ten sposób wszystkim „wykazać” i każdego lepiej poznasz.

Dodaj komentarz

Infolinia: Infolinia0048 57 47 01 284 Zadzwon do nasZadzwoń do nas 

Copyright by Cekal.pl / All rights reserved © 2024
grafiqa.plScript logo
instagram
Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij